Beijing Readying “Retaliation List” After US Names 6 More Chinese Outlets As Foreign Missions

Beijing Readying “Retaliation List” After US Names 6 More Chinese Outlets As Foreign Missions

Tyler Durden

Thu, 10/22/2020 – 01:00

On Wednesday the US State Department designated six more Chinese media outlets as “agents of China’s government,” forcing them to have to register officially as foreign missions if they want to keep operating on US soil under the Foreign Missions Act. This brings the total number of Chinese media outlets considered “foreign missions” or essentially agents of a foreign power to 15.

“We simply want to ensure that American people, consumers of information, can differentiate between news written by a free press and propaganda distributed by the Chinese Communist Party itself,” Pompeo said. “Not the same thing,” he bluntly concluded. 

Predictably, an angry reaction was swift out of well-known Chinese state media pundits, foremost among them Global Times editor Hu Xijin, who denounced that “The US has gone too far.”

He vowed that “Beijing will definitely retaliate” and that additionally this would likely take the form of targeting American outlets operating in Hong Kong.

Xijin further suggested a “retaliation list” is being prepared by Beijing authorities.

When earlier this year Washington designated the first nine Chinese state-run outlets, Beijing retaliated by expelling about a dozen US media correspondents from Chinese soil. They were mostly from the big three outlets of the NY Times, Washington Post, and Wall Street Journal.

The State Department has now added the following six outlets:

Pursuant to authorities under the Foreign Missions Act, the State Department is issuing today a new determination that designates the U.S. operations of Yicai Global, Jiefang Daily, Xinmin Evening News, Social Sciences in China Press, Beijing Review, and Economic Daily as foreign missions.  These six entities all meet the definition of a foreign mission under the Foreign Missions Act in that they are “substantially owned or effectively controlled” by a foreign government.

<!–[if IE 9]><![endif]–>

Via VOA News

* * *

Here’s the running list as it stands now… 

Designated Feb. 18:

  • Xinhua News Agency 
  • China Global Television Network
  • China Radio International
  • China Daily Distribution Corporation
  • Hai Tian Development USA

Designated June 22:

  • China Central Television
  • China News Service
  • The People’s Daily
  • The Global Times

Designated Oct. 21:

  • Yicai Global
  • Jiefang Daily
  • Xinmin Evening News
  • Social Sciences in China Press 
  • Beijing Review
  • Economic Daily


This post has been republished with permission from a publicly-available RSS feed found on Zero Hedge. The views expressed by the original author(s) do not necessarily reflect the opinions or views of The Libertarian Hub, its owners or administrators. Any images included in the original article belong to and are the sole responsibility of the original author/website. The Libertarian Hub makes no claims of ownership of any imported photos/images and shall not be held liable for any unintended copyright infringement. Submit a DCMA takedown request.

-> Click Here to Read the Original Article <-

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Weekly Newsletter SignupTop 5 Stories of the Week

Subscribe to our newsletter to receive a weekly email report of the top five most popular articles on the Libertarian Hub!