New details emerge about Jared Kushner’s $2bn investment from Riyadh

Fight Censorship, Share This Post!

An advisory panel for the Saudi national wealth fund had doubts over proposed deal, but were overruled, New York Times reported

An expert panel advising Saudi Arabia’s national wealth fund objected to investing billions of dollars into a private equity firm created by former presidential advisor Jared Kushner months after he left office, the New York Times reported on Sunday.

Kushner sought to secure $2 billion in investment from Saudi Arabia’s Public Investment Fund (PIF) for his firm called Affinity Partners. The project was reviewed by a five-person board investment committee advising the Saudi financial institution, The NYT reported citing minutes of their communications. They had serious reservations about it, the newspaper said.

The experts were concerned about the lack of financial experience among the firm’s management, the fact that the Saudi fund would become the primary investor, the operational practices that they found “unsatisfactory in all aspects” and the proposed management fees that they deemed “excessive.”

The advisors also raised the issue of transparency surrounding the idea of pouring billions of dollars into a company run by a former senior official in the Trump administration, whose coziness with Saudi Arabia was well recorded, according to the newspaper.

Kushner, Trump’s son-in-law, served as a presidential adviser and point man for Middle East affairs. He is credited with pushing through a series of rapprochement agreements between Israel and Gulf states known as the Abraham Accords.

Read more

Turkey reveals Khashoggi trial transfer decision

The committee meeting was held on June 30, 2021, according to the report, but days later the advice was overruled by the Saudi fund’s board. The NYT report implied that the decision came from Crown Prince Mohammed bin Salman, who is widely perceived to be the de facto ruler of the country in lieu of his father, 86-year-old King Salman.

The report noted that Affinity Partners sought to raise $7 billion from various investors throughout the world but has fallen short of the goal so far. According to its latest public disclosure at the end of March, the firm has $2.5 billion under its management, most of it apparently Saudi money.

The newspaper contrasted the investment with that made by the Saudi fund at about the same time into a similar private equity firm created by former Treasury Secretary Steven Mnuchin.

According to the article, Mnuchin, an experienced investor with a record of successful management, got half of what Kushner did. Mnuchin’s firm, Liberty Strategic Capital, raised $2.7 billion from a total of 33 investors, according to its filings with the Securities and Exchange Commission.

Affinity Partners’ fundraising in Saudi Arabia, including the sum of the investment, were previously covered by the media. The paper said its new report details “the outcome, scale and timing of his firm’s deal as well as the debate it aroused.”

The newspaper remarked that “no law or rules constrain the investment activities of former administration officials after leaving the White House; many from both parties have profited from connections and experiences gained in government.”

Both the Saudi Public Investment Fund and Affinity Partners declined to go into details of their relationship, when inquired by the NYT.

The update on Kushner’s financial deals with Saudi Arabia came weeks after the newspaper reported the progress in a US federal investigation of controversial dealings by Hunter Biden, the son of President Joe Biden. He is suspected of cashing in on his family name and acting as a foreign agent without properly declaring himself as such as well as of tax violations.

Among other things, the newspaper confirmed the authenticity of materials from a laptop, which were reported by the New York Post in the runup to the 2020 presidential election. The story was infamously suppressed by big tech and dismissed as likely Russian propaganda by some media outlets.

This post has been republished with implied permission from a publicly-available RSS feed found on RT. The views expressed by the original author(s) do not necessarily reflect the opinions or views of The Libertarian Hub, its owners or administrators. Any images included in the original article belong to and are the sole responsibility of the original author/website. The Libertarian Hub makes no claims of ownership of any imported photos/images and shall not be held liable for any unintended copyright infringement. Submit a DCMA takedown request.

Fight Censorship, Share This Post!

-> Click Here to Read the Original Article <-

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.